Desafios e limites pedagógicos em tempos de COVID-19: contribuições para pensar formação e processos educativos em contextos pandêmicos na Amazônia Legal
DOI:
https://doi.org/10.15536/reducarmais.5.2021.2262Keywords:
EditorialDownloads
References
ANDIFES. Associação Nacional dos Dirigentes de Instituições de Ensino Superior. Destaques – ANDIFES. Disponível em: http://www.andifes.org.br/noticias/destaque/. Acesso em: 18 de dez. De 2020.
CASTRO, Rafael F. de. Tecnologias Emergentes e Formação de Professores: o que as grades curriculares de cursos de Pedagogia sinalizam? In: Múltiplos Olhares sobre a Formação de Professores no Brasil. (Orgs.) SILVA, Marijâne S.; PEDROSA, Neide B.; ISOBE, Rogéria M. R. Porto Velho: EDUFRO, 2020.
MAGALHÃES, Jonas E. P.; AFFONSO, Claudia R. A.; NEPOMUCENO, Vera Lucia da C. (Orgs.). Trabalho docente sob fogo cruzado. Rio de Janeiro: Gramma, 2018.
SCHLEMMER, E. A Aprendizagem em Mundos Virtuais: Viver e Conviver na Virtualidade. In: Congresso Internacional de Educação: A Educação nas Fronteiras do Humano, 1., 2005, São Leopoldo. Anais do... São Leopoldo, 16p., 2005.
SINDPROIFES. Sindicato dos Professores do Ensino Superior Público Federal. Universidades Federais têm 823 pesquisas em andamento sobre o coronavírus. Disponível em: http://sind-proifes.org.br/posts/universidades-federais-tem-823-pesquisas-em-andamento-sobre-o-coronavirus. Acesso em: 20 nov. 2020.
VIANA, Rosana Lima; FREITAS, Carlos Machado de; GIATTI, Leandro Luiz. Saúde ambiental e desenvolvimento na Amazônia legal: indicadores socioeconômicos, ambientais e sanitários, desafios e perspectivas. Saúde e soc., São Paulo, v. 25, n. 1, p. 233-246, Mar. 2016.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Rafael Fonseca de Castro, Epifânia Barbosa da Silva, Bento Selau
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
DECLARATION OF RESPONSIBILITY: I hereby certify that I partially or fully participated in the conception of the work, that I did not hide any links or financial agreements between the authors and companies that may be interested in this article publication. I certify that the text is original and that the work, partially or fully, or any other work with a substantially similar content written by me, was not sent to any other journal and it will not be send while my submission is being considered by Revista Educar Mais, whether in printed or electronic format.
The author responsible for the submission represents all the authors of the manuscript and, when sending the article to the journal, guarantees s/he has obtained the permission to do so, as well as s/he guarantees the article does not infringe upon anyone’s copyright nor violate any proprietary rights. The journal is not responsible for the opinions expressed.
Revista Educar Mais is Open Access, does not charge any fees, whether for submission or article processing. The journal adopts Budapest Open Access Initiative (BOAI)’s definition, i.e., any users are permitted to read, download, copy, distribute, print, search and link to the full texts of these articles.
All the articles are published under the Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional license. The authors keep the copyright of their production. That way, they must be contacted directly if there is any interest in commercial use of their work.