A CONTRIBUIÇÃO DA FEIRA DE CIÊNCIAS NA ELEVAÇÃO DO IDEB DA REDE MUNICIPAL DE ENSINO DE PELOTAS
DOI:
https://doi.org/10.15536/reducarmais.1.2016.%25p.514Abstract
O presente artigo apresenta o projeto desenvolvido nas escolas publicas do município de Pelotas/RS, estabelecendo relações entre as Feiras de Ciências e o Índice de Desenvolvimento da Educação Básica. Feiras de Ciências, são eventos que apresentam atividades das salas de aula na área das ciências, que implicam no processo do ensino e aprendizagem, constituindo estratégias, desenvolvidas pelos professores, preocupados com o aprendizado e a popularização das ciências. Analisou-se os resultados das escolas, que optaram por uma das estratégias a participação na Feira de Ciências. Para tal, reuni-se professores por área do conhecimento, coordenadores e diretores das escolas. Destes encontros, a Feira de Ciências foi reconhecida como oportunidade de significância aos conhecimentos construídos pelos alunos, desenvolvendo a curiosidade, criatividade e espírito investigativo na busca do conhecimento científico. Obtendo aumento nos índices, e fortalecendo a ideia que estes eventos, como a Feiras de Ciências, influenciam positivamente no ensino e na aprendizagem.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARATION OF RESPONSIBILITY: I hereby certify that I partially or fully participated in the conception of the work, that I did not hide any links or financial agreements between the authors and companies that may be interested in this article publication. I certify that the text is original and that the work, partially or fully, or any other work with a substantially similar content written by me, was not sent to any other journal and it will not be send while my submission is being considered by Revista Educar Mais, whether in printed or electronic format.
The author responsible for the submission represents all the authors of the manuscript and, when sending the article to the journal, guarantees s/he has obtained the permission to do so, as well as s/he guarantees the article does not infringe upon anyone’s copyright nor violate any proprietary rights. The journal is not responsible for the opinions expressed.
Revista Educar Mais is Open Access, does not charge any fees, whether for submission or article processing. The journal adopts Budapest Open Access Initiative (BOAI)’s definition, i.e., any users are permitted to read, download, copy, distribute, print, search and link to the full texts of these articles.
All the articles are published under the Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional license. The authors keep the copyright of their production. That way, they must be contacted directly if there is any interest in commercial use of their work.