AQUISIÇÃO DA IDENTIDADE DOCENTE EM DIFERENTES ESPAÇOS DE FORMAÇÃO EM CIÊNCIAS
DOI:
https://doi.org/10.15536/reducarmais.1.2016.%25p.509Abstract
Este artigo irá relatar experiências vivenciadas durante a realização de meus primeiros estágios curriculares, em uma escola Municipal de Pelotas/RS, nas séries iniciais do ensino fundamental, assim como as principais dificuldades. A partir desta vivência, percebi que a agitação era uma característica marcante dos alunos daquela escola, o que me levou a querer continuar nesta Instituição, visto que, esses desafios fizeram brotar a vontade de superar-me, por isso optei em realizar ambos os estágios na mesma escola, pois foram períodos bastante construtivos. Pude perceber, que não apenas os estágios são constitutivos de minha formação, outras atividades docentes realizadas desde o início do curso também são responsáveis pela aquisição da identidade docente.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARATION OF RESPONSIBILITY: I hereby certify that I partially or fully participated in the conception of the work, that I did not hide any links or financial agreements between the authors and companies that may be interested in this article publication. I certify that the text is original and that the work, partially or fully, or any other work with a substantially similar content written by me, was not sent to any other journal and it will not be send while my submission is being considered by Revista Educar Mais, whether in printed or electronic format.
The author responsible for the submission represents all the authors of the manuscript and, when sending the article to the journal, guarantees s/he has obtained the permission to do so, as well as s/he guarantees the article does not infringe upon anyone’s copyright nor violate any proprietary rights. The journal is not responsible for the opinions expressed.
Revista Educar Mais is Open Access, does not charge any fees, whether for submission or article processing. The journal adopts Budapest Open Access Initiative (BOAI)’s definition, i.e., any users are permitted to read, download, copy, distribute, print, search and link to the full texts of these articles.
All the articles are published under the Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional license. The authors keep the copyright of their production. That way, they must be contacted directly if there is any interest in commercial use of their work.