A FORMAÇÃO INICIAL E CONTINUADA DE PROFESSORES DE CIÊNCIAS: AS PERCEPÇÕES DE UMA PROFESSORA EM UMA ESCOLA DO CAMPO
DOI:
https://doi.org/10.15536/reducarmais.1.2016.%25p.502Abstract
O presente artigo teve por objetivo estudar as percepções de um professor de ciências sobre sua formação inicial e a construção do currículo em uma escola do campo. Na pretensão de estudar a educação do campo, o currículo e demais atividades o currículo escolar no contexto da escola, seja no período de formação do professor quando na escola onde ele é regente. A partir de uma pesquisa qualitativa se apresenta o relato de um professor de ciências em uma escola do campo, que em meio ao processo formativo se vê limitado e ao mesmo tempo motivado com as poucas oportunidades que teve e tem de colocar em prática uma proposta educativa que parte da realidade escolar, isto é, da realidade do aluno e do contexto no qual ele está inserido e o leve a autocompreender a sua realidade de forma concreta e a projetar-se no mundo enquanto sujeito protagonista de sua história.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARATION OF RESPONSIBILITY: I hereby certify that I partially or fully participated in the conception of the work, that I did not hide any links or financial agreements between the authors and companies that may be interested in this article publication. I certify that the text is original and that the work, partially or fully, or any other work with a substantially similar content written by me, was not sent to any other journal and it will not be send while my submission is being considered by Revista Educar Mais, whether in printed or electronic format.
The author responsible for the submission represents all the authors of the manuscript and, when sending the article to the journal, guarantees s/he has obtained the permission to do so, as well as s/he guarantees the article does not infringe upon anyone’s copyright nor violate any proprietary rights. The journal is not responsible for the opinions expressed.
Revista Educar Mais is Open Access, does not charge any fees, whether for submission or article processing. The journal adopts Budapest Open Access Initiative (BOAI)’s definition, i.e., any users are permitted to read, download, copy, distribute, print, search and link to the full texts of these articles.
All the articles are published under the Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional license. The authors keep the copyright of their production. That way, they must be contacted directly if there is any interest in commercial use of their work.