Creativity at school and in rural extension

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15536/reducarmais.6.2022.2981

Keywords:

Creativity, School, Rural Extension

Abstract

The objective of this work is to present the notion of creativity, based on Vygotsky's cultural-historical psychology, discussing suggestions for creative work in two different and important spaces of creative application: the school and the rural extension. Notions of creativity based on Vygotsky's psychology are presented. Some suggestions for creative work at school are described. Rural extension is discussed in its need for creative work. It is concluded that the understanding of the concept of creativity (focusing the discussion according to the historical-cultural psychology) is fundamental for the implementation of creative works in different work spaces.

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Author Biographies

Cleber Melo da Silva, Universidade Federal do Pampa - UNIPAMPA

Graduado em Pedagogia - Licenciatura Plena - pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Pós-Graduado em Dança - Especialização - pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (PUCRS). Especialista em Psicopedagogia Clínica e Institucional pela Universidade La Salle (UNILASALLE). Professor da Educação Básica I, na Rede Municipal de Educação de Canoas/RS, onde leciona nos anos iniciais do Ensino Fundamental. Tem interesse pelos seguintes temas: psicologia da educação, arte-educação, teatro, dança, práticas pedagógicas, psicologia histórico-cultural, psicologia do desenvolvimento, educação. Atualmente é mestrando em Educação na Universidade Federal do Pampa (UNIPAMPA).

Monica Nardini da Silva, Universidade Federal de Pelotas - UFPEL

Possui graduação em Desenvolvimento Rural e Gestão Agroindustrial pela Universidade Estadual do Rio Grande do Sul (2007) e Especialização em Gestão de Negócios em Cooperativas pela Universidade de Passo Fundo (2009). Mestrado em Desenvolvimento Territorial e Sistemas Agroindustriais pela Universidade Federal de Pelotas. Doutorado em Agronomia (Sistemas de Produção Agrícola Familiar). Atuando principalmente nos seguintes temas: desenvolvimento rural, cooperativismo e agricultura familiar.

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Published

2022-10-03

How to Cite

Melo da Silva, C., & Nardini da Silva, M. (2022). Creativity at school and in rural extension. Educar Mais, 6, 899–913. https://doi.org/10.15536/reducarmais.6.2022.2981