Uma análise do uso das tecnologias móveis digitais em sala de aula no Ensino Médio de uma Escola Pública
DOI:
https://doi.org/10.15536/reducarmais.2.2018.%25p.1273Abstract
O presente estudo tem por objetivo investigar a importância do uso das tecnologias móveis digitais e como estas podem contribuir para o processo de Ensino-Aprendizagem, principalmente nas salas de aula do Ensino Médio do Colégio Estadual Félix da Cunha, localizado em Pelotas/RS. Foram investigados quais os tipos de tecnologias digitais podem ser usados em sala de aula e quais as facilidades/ dificuldades são encontradas na prática cotidiana. Utilizou-se da estratégia de pesquisa quantitativa e qualitativa, através da aplicação de dois questionários, onde foram entrevistados trinta e sete discentes do Ensino Médio. Os resultados obtidos mostraram que, os discentes compreendem que o processo de ensino-aprendizagem é facilitado com a adoção de novas metodologias aliadas ao uso das tecnologias educacionais, porém são cientes das dificuldades que grande parte das escolas públicas enfrentam como a falta de investimento, manutenção e a escassez de recursos físicos, bem como a falta de cursos de formação continuada aos docentes.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARATION OF RESPONSIBILITY: I hereby certify that I partially or fully participated in the conception of the work, that I did not hide any links or financial agreements between the authors and companies that may be interested in this article publication. I certify that the text is original and that the work, partially or fully, or any other work with a substantially similar content written by me, was not sent to any other journal and it will not be send while my submission is being considered by Revista Educar Mais, whether in printed or electronic format.
The author responsible for the submission represents all the authors of the manuscript and, when sending the article to the journal, guarantees s/he has obtained the permission to do so, as well as s/he guarantees the article does not infringe upon anyone’s copyright nor violate any proprietary rights. The journal is not responsible for the opinions expressed.
Revista Educar Mais is Open Access, does not charge any fees, whether for submission or article processing. The journal adopts Budapest Open Access Initiative (BOAI)’s definition, i.e., any users are permitted to read, download, copy, distribute, print, search and link to the full texts of these articles.
All the articles are published under the Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional license. The authors keep the copyright of their production. That way, they must be contacted directly if there is any interest in commercial use of their work.