DOE ÓRGÃOS, DOE VIDA E ASSIM A VIDA CONTINUA
DOI:
https://doi.org/10.15536/reducarmais.0.2015.%25p.723Abstract
O tema “Doação de órgãos” que consiste no ato de doar ou receber um órgão, ou seja, doar órgãos, sangue ou medula são atos simples que podem garantir esperança e a retomada da qualidade de vida de muitas pessoas. Sabendo-se que a doação depende, exclusivamente, da conscientização e da vontade da família, este projeto de pesquisa busca esclarecer dúvidas, de forma a sensibilizar as pessoas e conscientizá-las da necessidade e do consentimento dos familiares. Portanto, o tema foi escolhido por estar em evidência nas mídias, também pelo conhecimento de pessoas que necessitam receber um órgão e de cidadãos que desejam ser doadores e, este processo, muitas vezes, não ocorre por falta de esclarecimentos. No contexto, acredita-se que neste cenário dos transplantes não existem estrelas, todos – pacientes, médicos e doadores – são igualmente importantes. A escassez de órgãos para transplantes, mais acentuada no Brasil, somente será amenizada através de um intenso esforço de educação de toda a sociedade, tarefa de longo prazo, que deve ser iniciada nas escolas, o centro ideal de formação integral dos jovens, incluindo o exercício da cidadania.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARATION OF RESPONSIBILITY: I hereby certify that I partially or fully participated in the conception of the work, that I did not hide any links or financial agreements between the authors and companies that may be interested in this article publication. I certify that the text is original and that the work, partially or fully, or any other work with a substantially similar content written by me, was not sent to any other journal and it will not be send while my submission is being considered by Revista Educar Mais, whether in printed or electronic format.
The author responsible for the submission represents all the authors of the manuscript and, when sending the article to the journal, guarantees s/he has obtained the permission to do so, as well as s/he guarantees the article does not infringe upon anyone’s copyright nor violate any proprietary rights. The journal is not responsible for the opinions expressed.
Revista Educar Mais is Open Access, does not charge any fees, whether for submission or article processing. The journal adopts Budapest Open Access Initiative (BOAI)’s definition, i.e., any users are permitted to read, download, copy, distribute, print, search and link to the full texts of these articles.
All the articles are published under the Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional license. The authors keep the copyright of their production. That way, they must be contacted directly if there is any interest in commercial use of their work.