Reflexions on the planning of classes in supervised internships in Music

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15536/reducarmais.8.2024.3708

Keywords:

Supervised internship, Teacher training, Music lesson planning

Abstract

This text discusses a mentoring experience in a supervised teaching internship class, focusing on the planning of internship classes. The aim is to show the challenges faced by interns when they have to plan classes. The article also discusses the trainees' perceptions of teaching and lesson planning and how this may influence the outcomes of practical work and teacher education. The reports presented are based on discussions and reflections held during practicum orientation. The text concludes by discussing how student trainees' conceptions of planning influence the way practical work and, consequently, teacher education is developed.

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Author Biography

Andrea Matias Queiroz, Universidade de Brasília - UNB

Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Música (PPGMUS) da Universidade Federal de Minas Gerais - UFMG. Mestre em Educação Musical pela Universidade de Brasília - UnB (2015). Licenciada em Música pela Universidade Federal da Paraíba - UFPB (2011), com habilitação em violino. Suas produções, experiências e interesses perpassam as áreas da cognição musical e pesquisa autobiográfica na perspectiva da Educação Musical. Atua como professora substituta do curso de Licenciatura em Música da Universidade de Brasília - UnB, é professora de música da educação básica, tutora presencial do curso de Licenciatura em Música da UnB/UAB e professora substituta do curso de Licenciatura em Música da Universidade de Brasília - UnB.

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Published

2024-05-03

How to Cite

Queiroz, A. M. (2024). Reflexions on the planning of classes in supervised internships in Music . Educar Mais, 8, 280–288. https://doi.org/10.15536/reducarmais.8.2024.3708