Aquecedor Solar Alternativo: Física com Experimentação
DOI:
https://doi.org/10.15536/reducarmais.2.2018.%25p.1217Abstract
Muitas vezes no ensino de Física as aulas não possuem atividades que envolvam experimentação. Entendendo essa atividade como essencial, temos por objetivo realizar a experimentação construindo aquecedores solares de baixo custo, dentro da disciplina de Física II, com a finalidade de tornar mais consistente o processo de ensino/aprendizagem da disciplina. Realizamos uma pesquisa de cunho essencialmente qualitativo, no qual foi um estudo de caso, com alunos dos cursos de Engenharias da Universidade Católica de Pelotas. Concluímos que o ato da experimentação de construir aquecedores solares, tem alto poder didático na disciplina de Física II, torna os conhecimentos teóricos muito mais compreensíveis, e também concluímos que aquecedores de baixo custo pode reduzir muito os gastos usuários deste sistema, pois o rendimento obtido se aproxima dos coletores industrializados.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARATION OF RESPONSIBILITY: I hereby certify that I partially or fully participated in the conception of the work, that I did not hide any links or financial agreements between the authors and companies that may be interested in this article publication. I certify that the text is original and that the work, partially or fully, or any other work with a substantially similar content written by me, was not sent to any other journal and it will not be send while my submission is being considered by Revista Educar Mais, whether in printed or electronic format.
The author responsible for the submission represents all the authors of the manuscript and, when sending the article to the journal, guarantees s/he has obtained the permission to do so, as well as s/he guarantees the article does not infringe upon anyone’s copyright nor violate any proprietary rights. The journal is not responsible for the opinions expressed.
Revista Educar Mais is Open Access, does not charge any fees, whether for submission or article processing. The journal adopts Budapest Open Access Initiative (BOAI)’s definition, i.e., any users are permitted to read, download, copy, distribute, print, search and link to the full texts of these articles.
All the articles are published under the Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional license. The authors keep the copyright of their production. That way, they must be contacted directly if there is any interest in commercial use of their work.