Pandemic experiences
remote teaching, education and subjectivity in times of coronavirus.
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V21.2022.886-902.2181Abstract
The paper proposes a reflection on the new coronavirus pandemic and remote education, based on the perceptions of a group of participants in an online extension course, held on June 22, 2020, whose theme was “Remote Teaching discourse in pandemic times”. On the occasion, the adoption of new forms of operationalization of the teaching process advocated by public managers in alliance with sectors of the private educational segment was discussed. The live revolved around the structural and symbolic conditions that have presided over a series of measures aimed at redesigning the staff of public universities in pandemic times, highlighting the ethical and political challenges posed to social groups committed to strengthening of public education. The speeches of the participants were analyzed based on the Textual Discursive Analysis and reveal the insecurities and fears caused not only by the pandemic, but in a special way, by the new instruments of work management put into practice from the pandemic conditions, as well such as the desire to mobilize actions to resist ongoing processes.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE: Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pela Revista Thema, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.