Avaliação do processo educativo em tempos de isolamento social

percepções e contribuições dos familiares neste processo

Authors

  • Cleise Helen Botelho Koeppe Rede Municipal de ensino de Florianópolis e Rede Estadual de Ensino de Santa Catarina
  • Simone Rodrigues Ferreira Rede Municipal de Ensino de Florianópolis
  • Luciana Calabro Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

DOI:

https://doi.org/10.15536/thema.V21.2022.55-66.2086

Abstract

This article is a case study, which aims to analyze the perceptions of family members regarding the activities developed during the period of face-to-face and remote classes, regarding the Coronavirus, developed with two classes from the early Years, from a school of the Florianópolis municipal school system. The perceptions were collected through a digital form, whose answers plotted in graphs, allowed evaluative discussions both of the process developed with the students and of the satisfaction of the family in relation to the way the activities on the theme were developed. It is concluded that the participation of family members as evaluators of student learning is important for (re) formulating remote activities, qualifying the educational process both in relation to procedural learning and in relation to conceptual learning developed by students.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Cleise Helen Botelho Koeppe, Rede Municipal de ensino de Florianópolis e Rede Estadual de Ensino de Santa Catarina

Mestre em Educação em Matemática e Ciências pela PUCRS, Licenciada em Ciências Biológicas pela UFRGS, Doutoranda em Educação em Ciências pela UFRGS, professora das redes municipal de Florianópolis e Estadual de Santa Catarina.

Simone Rodrigues Ferreira, Rede Municipal de Ensino de Florianópolis

Licenciada em Pedagogia – Habilitação em Magistério das Séries Iniciais pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul; Pós-graduada em nível de Especialização em Alfabetização e Letramento pela Faculdade Avantis;  Leciona para turmas de primeiro e segundo ano, do Ensino Fundamental há 11 anos.

 

Luciana Calabro, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Doutorado em Educação em Ciência pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Brasil(2011)
Bolsista de PNPD do PPG Educação em Ciências da Universidade Federal do Rio Grande do Sul , Brasil

Published

2022-03-31

How to Cite

KOEPPE, C. H. B.; RODRIGUES FERREIRA, S.; CALABRO, L. Avaliação do processo educativo em tempos de isolamento social: percepções e contribuições dos familiares neste processo. Revista Thema, Pelotas, v. 21, n. 1, p. 55–66, 2022. DOI: 10.15536/thema.V21.2022.55-66.2086. Disponível em: https://periodicos.ifsul.edu.br/index.php/thema/article/view/2086. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Ciências Humanas