O PIBID-Química sob o olhar do professor supervisor
um estudo de caso
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V19.2021.279-294.2015Abstract
The Teaching Initiation Scholarship Program aims to involve graduates in the school reality under the supervision of Basic School teachers, producing knowledge and methodological alternatives centered on a dynamic and meaningful teaching-learning. The work aims to evaluate the vision of the candidate for supervisor about his intention to work at PIBID-Química by analyzing his letter of intent, through the Discursive Textual Analysis methodology and also, to observe if his participation brought any contribution to his teacher training and to the school community, through the analysis of the answers given to an evaluative questionnaire. Eight letters of intent were analyzed that demonstrate beliefs that past professional experience is the most important factor for acting as a supervising professor and that do not present concrete proposals on how to act in the construction of ethical and methodological values. The evaluative questionnaires were answered by 7 supervisors who showed the importance of the Program in their teacher training and in the school community, through the development of differentiated activities that provided dynamism in the teaching-learning of Chemistry.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE: Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pela Revista Thema, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.