The challenges of Early Childhood Education in the face of the pandemic crisis
from the right to education to respect for the specificities of babies and children
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V22.2023.500-511.2004Keywords:
Child education, right to education, COVID-19 pandemicAbstract
This study aims to discuss the social impacts of the pandemic against COVID-19 early childhood education, based on the specificities of the curriculum for babies and young children. For this, it exposes how the norms that support this educational stage articulate the right to education in a pandemic scenario, how they dialogue with the social and political functions of the first stage of basic education, supported by discussions about the inseparability between care and education. Although educational legislation highlights the specificities of childhood and the need to adapt roles and functions in defense of babies and children, understood as citizens with rights, this study proposes to reflect on how this is revealed on the national scene from the analysis of the proposition of the regulations for this educational stage and the observance of how the needs of babies and children have been considered in the face of actions to face the pandemic crisis.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE: Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pela Revista Thema, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.