Development of software or applications for people with cerebral palsy and its implications for learning Natural Sciences and Mathematics
meta-analysis through a Systematic Literature Review
DOI:
https://doi.org/10.15536/revistathema.24.2025.3839Keywords:
Teaching and learning in Science and Mathematics, Computer Technology, Cerebral PalsyAbstract
This article presents a meta-analysis through a Systematic Literature Review on software or applications that benefit the learning process of people with cerebral palsy (CP) in the areas of Natural Sciences or Mathematics. It aims to investigate the implications in the development of Augmented, Virtual or Mixed Reality resources, designed to ease the difficulties imposed by disability. By combining 13 descriptors, 54 searches were carried out in 10 national and international databases. After this process, a thesis, eight dissertations and four articles constituted the corpus of analysis categorized through Discursive Textual Analysis. The development of the review shows that there are few productions involving this theme. The analysis found some benefits of these resources, minimizing the barriers imposed by disability. However, it brings up the need for application or software creators to understand the physical and cognitive conditions of people with CP.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.


