Learning styles in continuing teacher education
analysis on an extension course
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V22.2023.342-357.3224Keywords:
Fedathi Sequence, Theory of Objectification, learning styles, extension courseAbstract
The extension course entitled "Teacher education from the perspective of learning profiles: an experience with the Fedathi Sequence and the Theory of Objectification" was an action of the Research Study Group on Cognitive Learning Networks at the Federal University of Ceará - G-Tercoa (CNPq/PPGE/UFC). This study aims to analyze the discussions about the teachers’ practices through the interactions in the forums at the TelEduc platform. Learning styles were theme in the course, following the Fedathi Sequence and the Theory of Objectification. This is a qualitative and descriptive study in which data analysis comprises Content Analysis procedures, based on the interactions between participants in the discussion forums. Five participants’ discussions in the forum were selected for analysis. The results reflect the change in the teacher's posture through the practices shared among the participants during the discussion forum. Therefore, it was possible to observe the teachers’ understanding regarding the importance of knowledge and practice of learning styles, enabling an improvement in teaching and learning practices.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE: Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pela Revista Thema, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.