Possible paths for the New High School in the perception of teachers
transversality and shared teaching
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V23.2024.97-116.3055Keywords:
New High School, perceptions of teachers, shared teaching, transversality, teachingAbstract
The proposal of the New High School in Brazil can provide an opportunity to break some educational paradigms, promoting an education built on a transversal proposal, through shared teaching. This article aims to understand the teachers' perceptions about the implementation of the New High School in the dynamics of a partnership between a school and a university, considering the first planning movements of the first academic semester of 2022 for the 1st Year of High School. With a descriptive approach, the production of data was made through the recording of a discussion group composed by teachers, whose speeches were analyzed based on the technique of Discursive Textual Analysis, from which three categories emerged. The results showed that shared teaching promoted in the school and university partnership gives teachers the opportunity to break paradigms - “break their own boxes” -, building a new teaching identity that intends to create solutions through collaboration and teamwork. The teachers' speeches show a motivation that reaches teachers, students and parents, in the context of a strategic project that places quality education as a focus in the school environment.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE: Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pela Revista Thema, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.