The The game as element of cultural heritage mediation

Authors

  • Dorcas Weber Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS
  • Elane Pessoa UFRGS

DOI:

https://doi.org/10.15536/revistathema.24.2025.2935

Keywords:

Cultural heritage, Heritage education, Educational resource, Game

Abstract

Games have been used as teaching resources in different educational contexts. I have this perception, added to the fact that games are part of the relationships between humans, this writing seeks to share a proposal for the production of games as a mediation resource on the theme of cultural heritage in the school context. For this, allies such as IPHAN, Uizinga, Bauman, Funari and Pelegrini, Vigotsky, Hall, Brougère, among others were sought. For this production, it was based on a previous research that points out the lack of resources on the subject. With this proposal, it is expected that teachers can have support and motivation to seek and create different proposals on the local cultural heritage.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Dorcas Weber, Universidade Federal do Rio Grande do Sul - UFRGS

Possui graduação em Educação Artística - Hab. Artes Plásticas pela Universidade Federal de Uberlândia - UFU (2003), mestrado em Educação - Estudos culturais em educação pela Universidade Luterana do Brasil - ULBRA (2009) e doutorado em Educação- Tecnologias educativas na Universidade do Minho - UMinho (2016). Atualmente é professora adjunta da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Tem experiência na área de Educação a Distância e Ensino de Arte e realiza investigações nos campos de: ensino de arte, educação à distância, tecnologias educativas, material didático e educação em espaços culturais.

Elane Pessoa, UFRGS

Graduanda em Licenciatura em Artes Visuais

Published

2025-09-23

How to Cite

WEBER, D.; PESSOA, E. The The game as element of cultural heritage mediation. Revista Thema, Pelotas, v. 24, n. 2, p. 1–10, 2025. DOI: 10.15536/revistathema.24.2025.2935. Disponível em: https://periodicos.ifsul.edu.br/index.php/thema/article/view/2935. Acesso em: 25 sep. 2025.

Issue

Section

Ciências Humanas