Teacher training in and through research in the context of supervised curricular internship
possibilities and challenges to its implementation
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V22.2023.485-499.3298Keywords:
initial training, training in and through research, supervised curricular internship, professors in researchAbstract
This paper is part of a broader research section of a study on Supervised Curricular Internship (SCI) in and through research within a Federal Institute of Education in which a research group registered with the CNPQ has focused on understanding the SCI in the institution and to find ways to reframe it. This part of the research aims to identify the possibilities and challenges for the effectiveness of the SCI in and through research. Therefore, a qualitative approach was adopted, using the interview as a data collection procedure and content analysis as a technique for data analysis. The results reveal as possibilities, the immersion in the school environment in an investigative way with the use of data collection procedures and instruments, as well as the process of writing and sharing the results. As challenges, there was a feeling of insecurity during the period of regency and development of research projects, the time for the project's development, as well as a lack of knowledge about the theoretical-methodological elements for data analysis and results systematization.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE: Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pela Revista Thema, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.