Teaching practice and its repercussion on the identity process
a view from the language field of National Common Core Base
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V22.2023.197-211.2489Keywords:
teachers, languages, trajectory, identity, experiencesAbstract
The identity process in teaching practice has been gaining prominence in educational studies. Thus, this paper aims to analyze the process of this identity construction occurring among basic education teachers who work in the curricular components of the Language Area. In this qualitative case study, four teachers with different initial formations working in a large public school were interviewed. Based on the data content analysis two categories emerged: The first, “Construction of professional identity: discovery through teaching”, indicates that one of the relevant points in the development of teaching is related to influences during school or academic life, bringing experiential knowledge to this debate. The second category, “Identity process and the impact on teaching practice” indicates that teaching knowledge is part of career building, as well as it is crossed by subjectivities related to identity, built from their personal lives and professional experiences. The main finding is the similarity in the constructions of professional identities, even if the curricular components contain different aspects in its initial training.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE: Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pela Revista Thema, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.