Sexual and reproductive education
perceptions of teenagers and health and education professionals
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V21.2022.115-129.2447Abstract
This study aims to identify the perceptions of teenagers and health and education professionals regarding promotion of sexual and reproductive health actions developed in the Health at School Program. This is a descriptive-exploratory research, with a qualitative approach, conducted with teenagers and education professionals from a public School and health professionals from a Basic Health Unit in Southern Brazil. For data collection, Focal Groups were used. Data organization was based on the Collective subject discourse methodology and its analysis through the Thematic Content Analysis. In the statements, the teenagers’ participation in the action planning or evaluation wasn’t identified. Health professionals indicated the need of identifying meaningful demands to the teenagers. Effort is invested in information and communication technologies and in the intersectorial and family cooperation. Teachers reassured their role as facilitators. In conclusion, it’s important and necessary to think about building new possibilities for educational actions to promote sexual and reproductive health with the teenagers’ active participation.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE: Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pela Revista Thema, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.