Simulador 2D tátil para montagem de circuitos elétricos para pessoas com deficiência visual
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V21.2022.67-76.2110Abstract
Students which suffer visual impairment, need adjustments in traditional practical activities and in the methodological and didactic strategies employed by the teacher. These adaptations are based on multisensory teaching tools, which is used to reinforce the learning of all students inside the class. In that way, the objective of this experimental practice, is to produce simple didactic resources that make it possible for students with visual impairment and low vision, to learn the basic concepts about circuit as in series and in parallel. Besides the assembly of tactile circuits for the presentation of physical concepts, a tactile 2D Simulator model is presented, so that visually impaired students can independently assemble the circuits in series as in parallel.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.


