“I can't keep up with classes”
remote teaching in Minas Gerais
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V20.Especial.2021.315-327.2052Abstract
The purpose of this essay is to promote reflection and debate about remote classes developed by the teachers who are linked to the Minas Gerais State Department of Education in the face of the new coronavirus pandemic, responsible for the emergence of the respiratory infection known as COVID-19. The present work consists of a literature review based on authors who approach the theme, therefore teaching knowledge, the need for social isolation in the current situation, as well as the emergency remote teaching adopted as a work strategy for teachers were discussed. It was highlighted the need for the teacher to put into practice his know-how on the profession, adapting his practices to the new work reality. It was understood that there was a lack of qualification and planning required for remote teaching practice, making it necessary for teachers to reevaluate their practices. The conclusion was there is a need to invest in teachers’ training for the sake of the development to remote education performance.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE: Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pela Revista Thema, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.