Learning difficulties and disorders in a 2nd grade class of a city school in Santa Maria/RS
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V22.2023.169-184.2046Keywords:
Difficulties, learning disabilities, teaching, familyAbstract
he present research aimed to investigate the occurrence of learning difficulties and disorders in a class of 2nd grade elementary school students, as well as to investigate whether the referrals made by the school to see specialized professionals were fulfilled by the families of students with learning difficulties and disorders. The study carried out is qualitative and the research methodology used was action research. The research was carried out in a class of the 2nd year of an elementary city school in Santa Maria/RS. Parents or guardians of the students also participated in the study. They were invited to answer a questionnaire on issues related to the child's development. The result of the study showed that more than half of the class had learning difficulties and disorders, and that most of the families did not take their children to see the psychopedagogist to whom their children had been referred by the school. This occurred either because they were unaware of the importance of the help of a specialized professional, or because of family factors that, at the time, prevented them from paying more attention to the child. Therefore, it is important for teachers to be sensitive to the difficulties presented by students and to create an exchange relationship with families, enabling actions to be put into practice to offer students opportunities to overcome their learning difficulties.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE: Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pela Revista Thema, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.