Curricular adaptation in teaching science in nature in the first years of fundamental education in the light of inclusive education
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V19.2021.417-434.2019Abstract
This article aims to analyze and discuss the contributions of studies related to curricular adaptation for the teaching of Science in Elementary Education (EF) I. Thus, considering the qualitative character and based on content analysis, this study sought to elucidate the research related to the topic, available in 5 databases. From the established descriptors, 25 were selected, which were classified into 3 categories. The researches show a series of contributions regarding curriculum adaptation in line with the subject's particularities, however with a series of implications that still permeate its effectiveness in the school context. In this linear view, the need for research linked to the topic under discussion is emphasized, based on the premises of inclusive education, for the teaching of Science in EF I.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.