Developing a mobile travel app for female audiences

Authors

DOI:

https://doi.org/10.15536/2594-4398.2021.v5.n6.pp.236-254.2656

Keywords:

Travel app, traveling women, user experience

Abstract

This article covers the process used to develop the interfaces for an app that customizes travel packages exclusively for female audiences. Design methodology applied to "The Elements of User Experience" by Jesse James Garrett. The author presents the five interface development plans, which are: strategy, scope, structure, skeleton and surface.

Downloads

Download data is not yet available.

References

AGÊNCIA IBGE. Homens ganharam quase 30% a mais que as mulheres em 2019. 2020. Disponível em:

https://agenciadenoticias.ibge.gov.br/agencia-noticias/2012-agencia-de-noticias/notici as/27598-homens-ganharam-quase-30-a-mais-que-as-mulheres-em-2019. Acesso em: 06 jul 2020.

AUSTREGÉSILO, Williany Loren Gaia Ferreira; MELO, Karla Juliana Pinheiro; SOARES, Jakson Renner Rodrigues. A influência das novas tecnologias digitais na mudança comportamental dos turistas. Rotur: revista de ocio y turismo, v. 14, n. 1, p. 60-71, 2020.

COOPER, Alan; REIMANN, Robert; CRONIN, David. About Face: The Essentials of Interaction Design 3. Wiley Publishing Inc., 2015.

GARRETT, Jesse James. The Elements of User Experience: User-Centered Design for the Web and Beyond. 2. ed. Berkeley: New Riders, 2011.

LOWDERMILK,Travis. Design Centrado no Usuário: Um guia para desenvolvimento de aplicativos amigáveis. 2. ed. São Paulo: Novatec Editora, 2013.

MINISTÉRIO DA INFRAESTRUTURA. O Brasil Que Voa. 2014. Disponível em: http://www.aviacao.gov.br/obrasilquevoa. Acesso em: 20 dez de 2019.

MORVILLE, Peter; ROSENFELD, Louis. Information architecture for the World Wide Web: Designing large-scale web sites. 3. ed. Newton: O'Reilly Media, 2006.

MUNARI, Bruno. Das coisas nascem coisas. São Paulo, Ed. Martins Fontes. 2008.

OLIVEIRA, Geísa; BERNADES, Mauricio Moreira e Silva. Validação de um sistema de benchmarking de inovação e competitividade. In: NÚÑEZ, Gustavo Javier Zani; OLIVEIRA, Geísa Gaiger de (Orgs.). Design em pesquisa: vol 3. Porto Alegre: Marcavisual, 2020. p. 482-499, 2020.

ROGERS, David L. Transformação digital: repensando o seu negócio para a era digital. Belo Horizonte: Autêntica, 2017.

UBISTART. Transformação Digital e porque sua empresa precisa. 2018. Disponível em:

https://www.ubistart.com/blog/transformacao-digital-e-porque-sua-empresa-precisa/. Acesso em: 10 mar 2021.

VOOPTER. Viaje, mulher! 2018. Disponível em: https://voopter.com.br/viajemulher. Acesso em: 10 nov 2019.

Published

2021-12-28

How to Cite

JARDIM DE PAULA, J.; FERREIRA GUGLIANO, B. Developing a mobile travel app for female audiences. Poliedro Journal, Pelotas, Brasil, v. 5, n. 6, p. 236–254, 2021. DOI: 10.15536/2594-4398.2021.v5.n6.pp.236-254.2656. Disponível em: https://periodicos.ifsul.edu.br/index.php/poliedro/article/view/2656. Acesso em: 27 nov. 2024.