THE ROLE OF TEACHERS IN THE COMPREHENSIVE TRAINING OF STUDENTS PARTICIPATING IN EXTRA CLASS PHYSICAL EDUCATION PROJECTS AT IFSUL/PELOTAS CAMPUS
DOI:
https://doi.org/10.15536/revistathema.24.2025.3944Keywords:
Pedagogical practice, Comprehensive training, Extra classAbstract
ABSTRACT
This article presents the analysis carried out in a master's research on the role of teachers responsible for extracurricular Physical Education activities in the comprehensive training of students at Instituto Federal Sul-rio-grandense - Pelotas. Having Dialectical Historical Materialism as a theoretical-methodological reference, the Discursive Textual Analysis was used to analyze the interviews conducted with three teachers in charge of extracurricular teaching projects in Physical Education. The dialectical movement has made it possible to state that the extracurricular projects enhance community-related experiences, help promote criticality and, by means of the bond provided, result in students' sense of belonging. Hence, the teacher’s role is fundamental for fostering these experiences, thus contributing to students’ comprehensive training.
Keywords: pedagogical practice; comprehensive training; extra class.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.


