Elaborating a Vehicular Emission Inventory for the Municipality of Pelotas (RS)
DOI:
https://doi.org/10.15536/revistathema.24.2025.3577Keywords:
Air Pollution, Greenhouse Gases, Air QualityAbstract
This work aimed to elaborate an inventory of vehicular emissions for the municipality of Pelotas (RS). The research followed the bottom-up method of the São Paulo State Environmental Company (CETESB), considering the particular aspects of the city. The study determined the following emissions for 2022: 1341.19 tons of carbon monoxide (CO), 1244.05 tons of nitrogen oxides (NOx), 307.01 tons of volatile organic compounds (VOC), 37.05 tons of particulate matter (PM), 15.81 tons of sulfur dioxide (SO2), and, finally, 480.53 Gg of carbon dioxide equivalent (CO2e). Furthermore, Pelotas has higher per capita emission of pollutants and greenhouse gases compared to some metropolitan regions, including São Paulo. This result suggests that Pelotas’ emissions are intense. However, in contrast to the last inventory, the Pelotas’ emissions have decreased, mainly due to the renovation of the vehicular fleet that occurred in the same period. Therefore, despite the observed improvements, actions must still be taken in order to reduce the intensity of vehicular emissions in Pelotas.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.


