Integrated Microbiology
an educational product developed for High-School Integrated Education
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V22.2023.757-787.3229Keywords:
historical-critical pedagogy, experiment; microorganisms, omnilateral educationAbstract
This paper evaluates the development of an Educational Product (EP) suitable for teaching Microbiology in the context of Integrated High School Education (IHSE), considering the perception of teachers and students about the available materials. The EP was elaborated based on the results obtained, having Historical-Critical Pedagogy (HCP) as a possibility for teaching Microbiology contents from an integrated perspective. The EP was implemented in the classes and evaluated by students as well as by a multidisciplinary team of teachers. The evaluation suggests that the EP “Integrated Microbiology” fulfills its purpose, offering suitable material for the IHSE, which stands out for its accessible language and appealing design.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.


