The ludic use of digital technologies in the first years of fundamental education: a possibility of facilitating the teaching and learning processes
uma possibilidade de facilitação dos processos de ensino e aprendizagem
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V21.2022.1016-1027.2565Abstract
This article presents the playful use of digital technologies in the early years of elementary school as a possibility to facilitate the teaching and learning processes. The main objective was to analyze the perception that teachers working at this stage of school, from municipal schools in the city of Guaporé/RS, have about this theme. The methodological proposal involved a qualitative approach with a descriptive objective, having as a technical procedure the case study and the application of a questionnaire as an instrument for conducting data collection. The subjects surveyed were twenty-one teachers who are working in the initial years of the four municipal schools in Guaporé/RS. The results of the research showed that the respondents understand the importance of using playfulness and digital technologies as effective resources to do quality education and which use such resources in their classes. However, according to the analysis of the answers provided in the questionnaires, such use occurs in an isolated and unrelated way as it points out to be necessary, important and effective according to the literature review of this study.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE: Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pela Revista Thema, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.