Teachers' perception of non-classroom activities carried out during social isolation caused by the Covid-19 pandemic
DOI:
https://doi.org/10.15536/thema.V21.2022.465-486.2541Abstract
Our objective was to analyze the perception of teachers about the non-presential activities (ANP) carried out during the social isolation caused by the Covid-19 pandemic at the Federal Institute of Santa Catarina (IFSC), which opted for ANP and the Federal Institute of Rio Grande do South (IFRS), which suspended its formal activities during the initial period of the pandemic. An online form was applied and the responses of 283 teachers were analyzed (IFRS: 147; IFSC: 136). Despite the different institutional decisions, very different responses from the professors of both institutions were not noticed in most of the questions. Most teachers expressed their support for the ANP and sought to be trained to better face the new situation. Teachers sought solid ways to train themselves didactically and pedagogically for the application of non-presential teaching, as well as to communicate effectively with their students. We conclude that learning with the ANP will provide a solid basis for a new type of teacher/student interaction, enhancing the use of emerging technologies in the application of activities and extending communication through the media to available social applications.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE: Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pela Revista Thema, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
O autor responsável pela submissão representa todos os autores do trabalho e, ao enviar o artigo para a revista, está garantindo que tem a permissão de todos para fazê-lo. Da mesma forma, assegura que o artigo não viola direitos autorais e que não há plágio no trabalho. A revista não se responsabiliza pelas opiniões emitidas.
A Revista Thema é de acesso aberto (Open Access), sem que haja a necessidade de pagamentos de taxas, seja para submissão ou processamento dos artigos. A revista adota a definição da Budapest Open Access Initiative (BOAI), ou seja, os usuários possuem o direito de ler, baixar, copiar, distribuir, imprimir, buscar e fazer links diretos para os textos completos dos artigos nela publicados.
Todos os artigos são publicados com a licença Creative Commons Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional. Os autores mantém os direitos autorais sobre suas produções, devendo ser contatados diretamente se houver interesse em uso comercial dos trabalhos.